Röviden
A 3 trükk a következő:
1. Használj jól bevált reklámszöveg szerkezeteket! (Mutatok belőlük hármat.)
2. Tartalmazzon a cím számokat! (Lehetőleg páratlan számot, és lehetőleg egyjegyűt.)
3. Használj olyan szavakat, amelyek az emberekben jó érzéseket keltenek. (Belinkeltem egy oldalt, ahol megtalálod ezeket a szavakat.)
Bővebben
1. Ez a három címszerkezet, amit megadok az embereket kíváncsivá teszi. Ha alkalmazod őket, arra vigyázz, hogy amit a címben ígérsz, azt add is meg a szövegben. Lássuk akkor a marketing szövegírásból jól ismert 3 szerkezetet.
1.1. Valami előny, annak szokásos hátránya nélkül.
Pl. Ez egy jó angoltanfolyam, és a sikerhez nem kell szavakat magolnod.
1.2. Egy feltétel, amely megtörténte kiváló eredményhez vezet.
Pl. Amikor hetekig csak lúgosító ételelket ettem, 5 kilót fogytam.
1.3. Valakit megszólítunk egy bajában vagy valami olyanban, amitől fél, majd megoldást adunk.
Pl. Figyelmeztetett orvosod, hogy túl sok kávét iszol? Itt egy koffein mentes kávé.
2. Miért jó, ha egy blogposzt címében egy szám szerepel? Azért, mert az olvasó ember agyának kisebb munkát ad az olvasáskor, és mert a számok hordoznak egy ígéretet, még pedig azt, hogy a cikk kellően szakszerű és lényegre törő lesz. Ezeket a szempontokat is 3 pontba szedtem.
2.1. A szám megjelenése a specifikusság ígéretét hordozza.
2.2. Az olvasónak könnyebb átfutni a cikket, ha pontokba foglalja mondanivalóját a szerző.
2.3. Az olvasó agya könnyebben veszi be a számokat (főleg a páratlan számokat) mint a szöveget.
3. Melyik az a 100 szó, ami mindig jó érzést kelt az emberekben? Miért érdemes használni őket?
3.1. A 100 szót angolul ezen a linken találod meg: 100 szö!
3.2. Miért érdemes használni ezeket a szavakat? Azért, mert az emberekben jó érzést keltenek, s ami jó érzést kelt bennük, abból többet és többet szeretnének kapni. De egy dologra vigyázz! Amit a címben ígérsz, azt a szövegben add is meg. Nem elég ugyanis egy ütős címmel fölkelteni az olvasók érdeklődését, de kíváncsiságukat ki is kell elégíteni. Téged ért már csalódás hangzatos cím elolvasása után? Megosztanád tapasztalatodat velünk? Írd meg, légy oly jó, egy hozzászólásban!