Van a Facebooknak egy atlasza
A Facebook is reklámokból él. Akkor szolgálja ki a reklámozókat legjobban, ha azok reklámjai azoknak az embereknek jelennek meg, akiket a reklámozó „megcéloz”. Ezért fontos, hogy a Facebook sok-sok információval rendelkezzen felhasználói szokásairól, érdeklődési köréről, életkoráról, iskolai végzettségéről, vásárlási viselkedéséről stb. Ezért igyekszik mindenkinek minden internetes tevékenységéről naplót készíteni. Kell neki egy eszköz, ami az interneten szinte mindenütt figyel téged. A viselkedésedről, a tevékenységeidről mintegy térképet készít . A térkép segítségével nyújt reklámozási lehetőséget hirdetőknek.
Az Atlas azért nem csak térkép
Az Atlas egy olyan eszköz, amellyel a termékeit és szolgáltatásait neked értékesíteni kívánó vállalkozó előállíthat reklámot , megveheti hozzá a reklámfelületet az internet számos felületén, célozni tudja, hogy kiknek jelenjen meg az ő reklámja, majd pedig mérni tudja, hogy akiknek reklámozott, azok vásároltak-e végül tőle.
Mi az, hogy „az internet számos felületén” vehet valaki reklámhelyet?
Az Atlas nem csak arra alkalmas, hogy a Facebookon levők tevékenységeit kövesse, hanem partnerei révén, számos más helyen is beazonosítja felhasználóit és egy helyre gyűjti az ő adataikat.
Ha ez zavar...
Megértem, ha ez zavar téged, de nem tudsz ellen semmit sem tenni. Ha mégis támadt egy ötleted arról, hogy mit csinálj saját és mások megnyugtatása érdekében, írj egy hozzászólást. Bölcsességet várunk...:)