Illene a kérdésre rövid, de minden részletre kiterjedő választ adnom. Ehelyett azonban idemásolok egy megrendelésre írt, áthallásos marketing szöveget. Akinek van kedve hozzá, a szöveg alapján fogalmazza meg egy hozzászólásban, hogy „mi fán terem az áthallásos blogposzt”.
"Háló, szoba, foci
Ha sport témájú üzleti ötletet keresel, ezt a lehetőséget ne passzold el! Egy olasz dizájner, Emanuele Magini, a 2012-es „Milánói Dizájn Héten” mutatta be új találmányát, melyet most megismerhetsz. Magini találmányának lényege, hogy két négylábú, fém vázú székre, körbe focihálót szerelt. Ezzel lehetővé vált egy új játék elterjedése, melynek mindenki örülhet, aki az egészséges életnek drukkol. Az új találmányt úgy lehet játékba hozni, hogy szembe állítjuk a hálós székeket egymással, majd mindegyik székre ráül egy-egy játékos és azon igyekszik, hogy a másiknak gólt rúgjon.
Ne csak a játékosok nyerjenek!
Ezzel a találmánnyal egy kezdő üzletember is hasznot tud előállítani. Mi szükséges hozzá? Üzleti terv, mely piackutatáson alapul és pontosan körülírja a célcsoportot, no és pozicionálja a terméket. Ha mindez idegenül hangzik, akkor se add föl a tervedet. Egy meccs sem a kezdőrúgással indul, hanem a rá való alapos felkészüléssel.
Kikből állhat a célcsoport?
Azoknak passzol az életébe a hálós-székes-foci, akiknek van olyan szobájuk otthon, amelyben elfér a két hálós szék és abban a berendezési tárgyak veszélyeztetése nélkül játszhatnak. Azoknak szól, akik ketten laknak együtt és szeretnek mozogni, de nincs pénzük konditerem-bérletre. Gömbölyödik a történet? Kik is ők? Szerintem a nem-otthon- lakó, hanem városi albérletben élő egyetemisták.
Mivel tudjuk már kinek akarjuk eladni a hálós-székeket, már nyerőre állunk, de ezen a pályán több csapat is játszik. Ezért fontos, hogy meghatározzuk, hogy a mi általunk kínált megoldás, azaz a foci-hálós-szék miben más és miért jobb mint a többi otthon használható sportfelszerelés. Ez a „meghatározás” pedig nem más, mint a pozicionálás.
Miben más a hálós-székes-foci, mint sok otthoni mozgást segítő tárgy?
1. Izgalmas (nem súlyzót emelgetsz, vagy centit sem mozduló kerékpár pedálját taposod.)
2. Nem foglal el a lakásban külön helyet, mint mondjuk egy sétálópad, mert a kapuk átlagos székként is használhatók.
3. Nem igényel bonyolult szerelést a háló fölrakása és eltávolítása.
Nos, ezzel akkor a pozicionálással is készen volnánk, de ennyi gondolkozás nem elég az üzleti sikerhez: sok minden van még, amit fejben le kell játszani.
Mit kell még tudni, mielőtt az alig 2 éves ötletből hasznot húznál?
Fontos fölmérni, hogy van-e olyan műhelyed és lakatosi szakismereted, amivel a megvásárolt tervrajz alapján el tudod készíteni a hálós széket. Nem baj, ha te nem is rendelkezel ezekkel az ismeretekkel, de tudod, hogy hol és mennyiért és kivel tudod legyártatni a foci-hálós-székeket. Amikor gyártót keresel, ne hallgass azokra az ismerősökre, akik a pálya széléről kiabálnak neked, hogy ha nem értesz a fémmegmunkáláshoz, akkor felesleges erre a pályára kimenned. Neked menedzsernek kell lenned, aki számokkal labdázik. Hogy a befektetés és a marketing, az értékesítés és a bevételek számai mekkorák lesznek? Nos, ezt kell tartalmaznia az üzleti tervnek. Ezt neked kell elkészíteni, de mi megpróbálunk téged gólképes helyzetbe hozni. Ezért adunk még három utolsó taktikai tanácsot.
Hogyan add el a foci-hálós-székeket?
Íme az ígért 3 taktikai tanácsunk:
1. Ha értékesítőt veszel föl, akkor az illető a célcsoportból kerüljön ki!
2. Használd ki a PR erejét! Rendezz bajnokságot a foci-hálós-székekkel és tarts róla sajtótájékoztatót.
3. Ahogy egy labdarúgó bajnokságon is vannak vesztes meccsei a kupa birtokosának is, ugyan úgy az üzleti sikertörténetekben is vannak vesztes akciók. Ez ne csüggesszen el, próbálj meg értékesítésben és marketingben is mindig valami újat.
Ha kedvet kaptál...
Ha most úgy gondolod, hogy „Igen, ebbe belevágnék”, akkor sok sikert kívánunk, és az egész üzleti meccsed alatt drukkolunk neked."
Eddig az áthallásos bloghoz írt mintaszöveg. Te definiálnád egy hozzászólásban az áthallásos blogposzt fogalmát?