Röviden: „Nézz utána a Google Trends-ben!”
Mit tudhatunk meg a Google Trends-ből?
A Google Trends két dolgot is mutat. Egyrészt megmutatja, hogy egy kiválasztott elmúlt időszakban egy-egy kulcsszóra hányan kerestek rá. Ebből látszik, hogy egy-egy téma az év mely szakában érdekli az embereket legjobban. Másrészt azt is megmutatja, hogy egy-egy kiemelkedő nagyságú érdeklődést kiválthatott-e valamilyen interneten megjelent cikk.
Lássunk erre egy példát!
Tegyük föl, hogy email marketing ügyben van tanácsadói mondanivalónk! Szeretnénk megtudni, hogy az emberek nyáron is rákeresnek-e erre a témára. Ekkor fölmegyünk a Google Trends magyar oldalára és a nyitó lap megjelenése után (1. kép), a nyitólap keresőjébe beírjuk, hogy „email marketing”. Ekkor a következő képernyőképet kapjuk (2. kép).
1. kép A Google Trends nyitólap
2. kép A Google Trends email marketingre rákeresve
Eddig az látszik, hogy valóban van egy idénybeli ingadozás az email marketing iránti érdeklődésben, de hogy ez akkora-e, amiért egyáltalán nem érdemes nyáron blogbejegyzést írni, azt nem lehet jól megállapítani. Ezért érdemes a kutatást folytatni a Google Trends adta lehetőségek igénybevételével. Pl. kiválaszthatjuk időintervallumnak a 2014.évet és akkor megtudjuk, hogy idén milyen volt az ingadozása a témára való rákereséseknek. (3. kép)
3. kép A Google Trends email marketing 2014-re rákeresve
Akik ezt már tudták!
Gondolom, akik ezt a blogot olvassák, már hallottak a Google Trends-ről. Számukra nem mondtam sokat. Viszont ők kiegészíthetik az itt leírtakat saját tapasztalataik leírásával egy hozzászólás formájában. Mert lehet, hogy kevesen keresnek rá eg-egy témára a Google keresőben, de sok potenciális ügyfél érdeklődése fölkelthető egy Facebook vagy Likedin bejegyzéssel vagy reklámmal. Így könnyen elképzelhető, hogy a Google szerinti „holtszezonokban” is sok új érdeklődőt szereztek maguknak azok az olvasóim, akik használják a Google Trends eszközt.
Akik számára új a Google Trends
Akiknek pedig újdonság, amit most olvastak, bátran kezdjék fölfedezni a Google Trends lehetőségeit. Ha valami nehézségbe ütköznek, kérjenek tanácsot egy hozzászólásban! Sok sikert!